Izjava o pristupačnosti

Kao tijelo javnog sektora, CARNET je obvezan osigurati pristupačnost svojih mrežnih lokacija u skladu sa Zakonom o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora Republike Hrvatske (NN 17/19) od 23. rujna 2019., kojim se u nacionalno zakonodavstvo preuzima Direktiva (EU) 2016/2102 Europskog parlamenta i Vijeća o pristupačnosti internetskih stranica i mobilnih aplikacija tijela javnog sektora.

Ova Izjava o pristupačnosti odnosi se na CARNET id, sustav za personalizirani uvid i pristup korisnika CARNET-ovim uslugama i projektima.

Status usklađenosti

Sustav CARNET id je usklađen sa Zakonom o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora. Ispunjena je većina zahtjeva europske norme EN 301 549 V1.1.2 (2015-04), uz jednu iznimku.

Nepristupačni sadržaj

Iznimka od usklađenosti sa Zakonom o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora Republike Hrvatske očituje se u sljedećem:

Automatizirani alat za provjeru pristupačnosti prijavljuje grešku na datatable elementima u smislu nedostatka zaglavlja tablice (element th), što može utjecati na rad čitača ekrana. S obzirom da tehnologija kojom je sustav izrađen ima zadan, nepromjenjiv izgled tablica, ovaj nedostatak za sada nije moguće otkloniti.

Određeni dijelovi projekta koji uključuju Zimbru i WordPress, da bi postali pristupačniji, zahtijevaju izmjene u osnovnom programskom kodu. Takve izmjene nije preporučljivo raditi iz razloga što mogu izazvati poteškoće pri nadogradnji sustava, uzrokovati potpuni prekid sustava ili dovesti do gubitka prilagođenih izmjena.

Podizanje razine pristupačnosti

CARNET je proveo testiranje digitalne pristupačnosti sustava CARNET id i dobavljaču sustava, Sveučilištu u Mostaru, dostavio Nalaz o stanju digitalne pristupačnosti s preporukama za unaprjeđenje stanja. Dobavljač sustava jamči da je otklonio sve nedostatke pristupačnosti pronađene tijekom testiranja, izuzev prethodno navedenog nedostatka.

Priprema ove Izjave o pristupačnosti

Ova Izjava pripremljena je dana 4. travnja 2023., sukladno Predlošku izjave o pristupačnosti koji je u skladu s Direktivom (EU) 2016/2102 Europskog parlamenta i Vijeća o pristupačnosti internetskih stranica i mobilnih aplikacija tijela javnog sektora, a utvrđen je Provedbenom odlukom komisije EU 2018/1523 11. listopada 2018.

Za pripremu ove Izjave korištena je metoda procjene u obliku testiranja pristupačnosti.

Testiranje pristupačnosti proveli su stručnjaci za digitalnu pristupačnost i osobe s različitim vrstama invaliditeta koje su napredni korisnici informacijske tehnologije. Testiranja su izvršena na platformama MS Win 10, Win 11 Pro, Mac OS Mojave, Android 12, Android 13. Internetski preglednici koji su korišteni tijekom testiranja su Google Chrome, Mozilla Firefox i MS Edge. Uređaji korišteni tijekom testiranja su Lenovo ThinkPad, Lenovo ideaPad, Samsung Galaxy A71, Apple MacBook Pro M1. Asistivna tehnologija korištena tijekom testiranja: NVDA čitač ekrana u operacijskom sustavu Windows, Talkback na Androidu, Jieshuo čitač ekrana na Androidu.

Povratne informacije i podaci za kontakt

Sve upite vezane uz pristupačnost navedenog digitalnog obrazovnog sadržaja korisnici mogu uputiti CARNET-ovoj Službi za korisnike (Helpdesk).

CARNET-ov Helpdesk možete kontaktirati:

  • e-poštom: helpdesk@carnet.hr
  • telefonom: +385 1 6661 555
  • putem CARNET-ove službene Facebook stranice
  • poštom: CARNET-ova Služba za podršku korisnicima, Josipa Marohnića 5, 10000 Zagreb.

Radno vrijeme CARNET-ovog Helpdeska je od ponedjeljka do nedjelje od 8 do 22 sata.

CARNET je dužan na upit, obavijest ili zahtjev korisnika vezano uz osiguravanje pristupačnosti odgovoriti u roku od 15 dana od dana primitka obavijesti, odnosno zahtjeva ili ga u istom roku, uz detaljno obrazloženje razloga koji zahtijevaju odgodu, obavijestiti o naknadnom roku u kojem će odgovoriti na korisnikovu obavijest ili zahtjev. U skladu s uobičajenim radom svog Helpdeska, CARNET će nastojati odgovore na upite obraditi unutar dva radna dana.

Inspekcijski nadzor

Tijelo nadležno za praćenje usklađenosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora sa zahtjevima pristupačnosti i nadzor nad provedbom Zakona o pristupačnosti je Povjerenik za informiranje Republike Hrvatske.

U slučaju nezadovoljavajućih odgovora na obavijest ili zahtjev za povratne informacije o pristupačnosti ovim mrežnih stranica, korisnici se mogu obratiti Povjereniku za informiranje putem telefona broj +385 1 4609 041 ili putem elektroničke pošte: pristupacnost@pristupinfo.hr.

Skip to content